SEO lokalne a branża weterynaryjna – dlaczego się opłaca?

SEO lokalne a branża weterynaryjna – dlaczego się opłaca?

Jesteś weterynarzem? Prowadzisz gabinet weterynaryjny? Chcesz dotrzeć do klientów zainteresowanych usługami weterynaryjnymi w danej miejscowości, w której mieści się siedziba Twojej firmy? Odkryj możliwości, jakie przynosi lokalne SEO! Dowiedz się, na czym dokładnie polega. Czym się różni od tradycyjnego? Czy przychodnia weterynaryjna powinna mieć wizytówkę w Google Moja Firma? Sprawdzamy!

Czym jest SEO lokalne?

SEO lokalne sprowadza się do działań, których skutkiem jest zwiększenie widoczności stron www na zapytania, które są związane z konkretną lokalizacją, a więc:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Dzięki temu Twoja strona znajdzie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Lokalnymi zapytaniami nazywa się zapytania, które umożliwią potencjalnym klientom odszukać  firmę lub usługi w okolicy. Jeśli szukają weterynarza w swoim mieście, wpisują zazwyczaj w wyszukiwarkę Google takie hasła jak:

  • weterynarz Kraków
  • weterynarze Wejherowo
  • weterynarz 24h Warszawa
  • gabinet weterynaryjny Szczecin

Nie zawsze jednak zapytanie internauty będzie się składać z nazwy miasta czy regionu. Gdy użytkownik z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę „weterynarz”, w Google na podstawie jego lokalizacji pojawią się wyniki lokalne dla warszawskich weterynarzy, którzy znajdują się najbliżej.

SEO lokalne a branża weterynaryjna

Lokalne SEO zaleca się w szczególności firmom oferującym usługi weterynaryjne, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości lub województwie. Firmy mające siedziby w wielu miastach również powinny pomyśleć o tradycyjnym SEO. W większych miastach, w których panuje duża konkurencja, wyróżnić się na jej tle pozwoli pozycjonowanie regionalne. SEO lokalne sprawdzi się w branży weterynaryjnej, ponieważ klienci szukają specjalistów blisko siebie. Taka opcja jest wygodna oraz pozwala szybko pomóc zwierzęciu. W ten sposób można odwiedzić przychodnię weterynaryjną i szybko skorzystać z pomocy weterynarza na miejscu, a nie jechać z chorym zwierzęciem do odległego gabinetu w innym mieście i ryzykować zdrowie pupila.

Lokalna optymalizacja – definicja

Warunkiem do wdrożenia lokalnego SEO jest posiadanie stacjonarnego adresu. W przypadku branży weterynaryjnej jest oczywiste, że przychodnia czy gabinet działają stacjonarnie pod danym adresem i przyjmują klientów ze zwierzętami w swojej siedzibie. Aby Twoja klinika weterynaryjna była widoczna lokalnie, wymagana jest optymalizacja strony i zadbanie o właściwe linki, które będą prowadzić do strony.  Dlatego też nie może zabraknąć pełnego adresu firmy na stronie www. Umieść na witrynie informacje takie jak:

  • nazwa firmy
  • adres
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Informacje te powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Żeby były widoczne  na podstronach strony internetowej, umieść dane kontaktowe w stopce. Wpływa to korzystnie na pracę robotów oraz umożliwia internautom wyszukanie danych kontaktowych do weterynarza. Jest to szczególne ułatwienie dla właścicieli zwierząt, które potrzebują szybkiej pomocy. Wskazówka: Dane kontaktowe powinny być oznaczone danymi strukturalnymi schema.org. Pomoże to robotom rozpoznać i zrozumieć treść strony www w zakresie usług weterynaryjnych. Ważne jest także umieszczenie na witrynie fraz z lokalizacją na przykład:

  • miasta np. weterynarz w Szczecinie
  • dzielnicy np. weterynarz na Mokotowie
  • regionu np. weterynarz na Mazowszu

Informacje te powinny się znaleźć w tagach title i nagłówkach H1. Frazy z lokalizacją powinny się znajdować także w treści strony. Ważne, aby były naturalne. Co to oznacza? Że nazwy miejscowości należy odmieniać. Przykładowo zamiast „weterynarz Kraków” należy używać formy „weterynarz w Krakowie”. Chcesz zadbać o wizerunek Twojego biznesu w sieci? Pomoże Ci w tym ciekawy content w formie artykułów oraz promocja treści w mediach społecznościowych.

Posiadasz kilka oddziałów w różnych miastach? W takim razie będziesz potrzebować landing pages (stron docelowych). Prowadzisz sieć klinik weterynaryjnych w różnych miastach w województwie lub kilku dzielnicach? Jeśli tak, to zleć stworzenie podstron z ciekawą treścią, które będą adresowane do klientów danego miasta bądź dzielnicy. Ważne, aby na tych podstronach znalazły się takie dane jak adres do konkretnej siedziby, numeru telefonu do niej oraz jej nazwa. Dobrze, aby wykorzystać także atrakcyjne zdjęcia oraz dobrze dobrać atrybuty ALT (tekst alternatywny pliku graficznego). Dobrą opcją jest także możliwość dodawania przez użytkowników ocen. Ważne jest także linkowanie między podstronami.

Jakie są korzyści z Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest darmowym narzędziem, które służy do promowania lokalnego firmy. To sposób, który pozwala na wyświetlanie się informacji o firmie w wyszukiwarce oraz na mapach Google. Stworzenie wizytówki w Google My Business sprawdzi się w zarówno małych, jak i średnich gabinetach weterynaryjnych. Pozwala to na pojawienie się wysoko w wynikach organicznych Google. Do zalet wizytówki zalicza się:

  • dodawanie ocen o wybranym weterynarzu – właściciele mogą na nie odpowiadać
  • budowa zaufania wśród internautów – przez informacje, jak dotrzeć do siedziby czy możliwość porównania oceny różnych weterynarzy
  • gwarancja szybkiego otrzymania informacji o firmie – internauci mogą łatwo się skontaktować telefonicznie lub e-mailowo z przychodnią weterynaryjną
  • dostęp do statystyk – a więc do działań użytkowników – to cenna informacja dla właścicieli, aby wiedzieli, jak klienci znaleźli firmę


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Jakie są zalety lokalnego SEO?

Dotarcie do klientów w najbliższej okolicy poprzez wdrożenie lokalnego SEO jest możliwe dzięki:

  • dotarciu do klientów używających urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników[1]
  • wzrostowi pozycji Twojej witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci klikają zazwyczaj w wysokie pozycje
  • zaoszczędzeniu czasu oraz kosztów związanych z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz – frazy lokalne mają mniejszą konkurencję od ogólnych słów kluczowych, co sprawia, że efekty ukazują się szybciej

Pracujesz w pogotowiu weterynaryjnym? Pomyśl o lokalnym SEO, dzięki którym dotrzesz do wielu klientów z najbliższej okolicy!

[1] Gemius 

Źródło: Gemius

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.