Kiedy dzwonić do pogotowia weterynaryjnego?

Kiedy dzwonić do pogotowia weterynaryjnego?

Zdarzają się sytuacje, gdy znajdziemy ranne lub chore zwierzę. Albo nasz domowy pupil doznaje urazu i szybko potrzebna jest mu pomoc. Co wtedy robić? Zadzwonić po pogotowie weterynaryjne.

Co to jest pogotowie dla zwierząt?

Pogotowie weterynaryjne jest jednostką, do której zgłosisz się w przypadku, gdy Twemu pupilowi nagle coś się stanie. Możesz się tam udać lub wezwać lekarzy weterynarii również, gdy znajdziesz zwierzę w złym stanie, zarówno bezpańskie, jak i dzikie. Pogotowie udziela pomocy w zakresie weterynaryjnym, a finansowane jest zazwyczaj przez lokalny samorząd, dla którego realizuje zadania zlecone. Najczęściej jest to jedna z lokalnych lecznic weterynaryjnych, ale pogotowie weterynaryjne może prowadzić dowolna placówka świadcząca usługi weterynaryjne całodobowo.

Kiedy wezwać pogotowie weterynaryjne?

Po pogotowie weterynaryjne zadzwonimy przede wszystkim, gdy znajdziemy zwierzę poszkodowane w wypadku komunikacyjnym, na przykład potrącone. Można wówczas zadzwonić do lokalnej lecznicy lub na ogólnokrajowy numer alarmowy 983 i poczekać na przyjazd weterynarza. Pogotowie potrzebne będzie, jeśli trzeba zachować środki ostrożności, bo zwierzę jest w szoku powypadkowym i może zachowywać się agresywnie. Pod 983 zadzwonimy też w chwili, gdy gabaryty zwierzęcia uniemożliwiają jego transport do lecznicy: pogotowie weterynaryjne dysponuje dużymi samochodami wyposażonymi w specjalistyczne klatki oraz odpowiednie środki medyczne do uspokojenia lub znieczulenia zwierzęcia na czas przewozu. Dzięki takim środkom można bezpiecznie przetransportować zwierzę do lecznicy lub kliniki weterynaryjnej w celu kompleksowej diagnostyki i dalszego leczenia.

Jakie zwierzęta leczy pogotowie weterynaryjne?

Kiedy dzwonimy już do pogotowia weterynaryjnego, dobrze jest wiedzieć, czy będzie ono w stanie pomóc w danym przypadku. Jeżeli dzwonimy na numer alarmowy, to po zgłoszeniu i jego walidacji operator powinien na miejsce skierować zespół, który poradzi sobie z zastaną sytuacją. Ale jeżeli dzwonimy do lokalnej przychodni, lepiej jest zapytać, czy pomaga ona danemu gatunkowi zwierząt (może nie mieć np. możliwości jego przetransportowania lub weterynarz będzie w terenie i trzeba zadzwonić po innego). Niektóre przychodnie niosą pomoc wyłącznie zwierzętom domowym i w zakresie podstawowym – niektórym dzikim, inne – nie tylko domowym pupilom, ale też inwentarzowi gospodarskiemu i zwierzętom dzikim. Na pewno trzeba zgłosić fakt znalezienia chorego lub zwierzęcia, to zgłoszenie przyjmie każda lecznica, a następnie skieruje sprawę na właściwe tory. 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.